Fremforsks egne analyser

I Fremforsk udarbejder vi analyser og udfører research på en lang række fænomener og tendenser, der er med til at forme fremtiden. Vi anvender de metoder, der er relevante for den enkelte problemstilling, og udfører analyserne med henblik på at skabe mere viden om fremtiden. Det er blandt andet derfor, vi flere gange har foretaget analyser af unge og deres adfærd, af forbrugerne og deres shopping-adfærd og af boligen.

De seneste analyser:

  • Forbrug og julen, 2013.
  • Shopping i 4 danske byer ( København, Vejle, Aalborg og Vejle), 2012.
  • Generation Mellemkrig (1. og 2. Verdenskrig) liv, familie og forbrug, 2011.
  • Forbrug og Shopping - de 30 til 60 årige, 2011.
  • Portræt af Generation Z, skole, venner, fritid, fremtid og digitale univers (2010).
  • Portræt af generation Babyboomer og Jones, arbejde, fritid, fremtid, forbrug og familie (2010).
  • Portræt af generation X og Y, uddannelse, arbejde, fritid, fremtid, forbrug og familie (2009).
  • Økonomisk vækst i danske kommuner - hvilke faktorer påvirker væksten? (2009).
  • Den elektroniske Patientjournal, funktionalitet på 2 sygehuse (2008).
  • Vidensdeling i danske virksomheder (2008).
  • Vidensdelingsrapport
  • Forbrugere, atmosfære og forskellige shoppingsteder (foråret 2007).
  • Organisering af innovationsprocesser i udvalgte virksomheder (efteråret 2007).
  • Praktisk scenariecase - boligmarkedet
  • Portræt af Generation Y, trivsel, sociale og virtuelle kompetencer og fremtidsdrømme (2005) og (2006).
  • Fra nutidens til fremtidens parcelhuse i regi af Center for Velfærd og bolig (2006).
  • Konklusionen på parcelhusrapport
    Pressemeddelelse Parcelhuse i Fremtiden
  • Forbrugeradfærd og det situationsbestemte forbrug i samarbejde med SP3 (2006).
  • Læs hele analysen af forbrugertendenser
  • Nutidens og Fremtidens unge, trivsel, sociale og virtuelle kompetencer og fremtidsdrømme (2005) og (2006).
  • Fremtidens medarbejdere i fremtidens virksomheder, Fastholdelse og rekruttering i 15 virksomheder (2006).

  • De typiske undersøgelser bygger på en kombination af statistiske analyser af nutiden og fortiden kombineret med dybdeinterviews, gruppeinterviews eller spørgeskemaer. Det danner ofte grundlaget for at beskrive nutiden. Det kombinerer vi med vores viden om tendenser og udviklingstræk af betydning for fremtiden samt med de øvrige analyser, vi foretager af fremtiden og opnår derigennem et billede af de kommende års udvikling på området.

    Analyserne danner ofte baggrund for bøger eller indgår i nye bøger som en del af materialet. De enkelte analyser er også skrevet for at danne viden, mens den senere formidling sker gennem foredrag, artikler eller bøger.

    Vi udfører også analyser for kunder. Se listen over seneste analyser udført for kunder.

    Når du besøger www.fremforsk.dk accepterer du, at der anvendes cookies, som vi og vores samarbejdspartnere benytter til funktionalitet, statistik og markedsføring. Læs mere om cookies på www.fremforsk.dk her

    x