+45 20674501
I Fremforsk udarbejder vi analyser og udfører research på en lang række fænomener og tendenser, der er med til at forme fremtiden. Vi anvender de metoder, der er relevante for den enkelte problemstilling, og udfører analyserne med henblik på at skabe mere viden om fremtiden. Det er blandt andet derfor, vi flere gange har foretaget analyser af unge og deres adfærd, af forbrugerne og deres shopping-adfærd og af boligen.
Unge i alderen 15 til 20 år hverdagsliv, digitale univers, klima og samfund i Danmark og Portugal 2023.
Unge - de 15-20-åriges hverdagsliv, skole, venner, digitalitet og fremtidsdrømme 2017.
Dansk detailhandel – kvalitativ analyse af forbrugernes købsveje, 2015.
Forbrug og julen, 2013.
Forbrug og forbrugere – de 30-60-årige, 2011.
Shopping i 4 danske byer ( København, Vejle, Aalborg og Vejle), 2012.
Generation Mellemkrig (1. og 2. Verdenskrig) liv, familie og forbrug, 2011.
Forbrug og Shopping - de 30 til 60 årige, 2011.
Portræt af Generation Z, skole, venner, fritid, fremtid og digitale univers (2010).
Portræt af generation Babyboomer og Jones, arbejde, fritid, fremtid, forbrug og familie (2010).
Portræt af generation X og Y, uddannelse, arbejde, fritid, fremtid, forbrug og familie (2009).
Økonomisk vækst i danske kommuner - hvilke faktorer påvirker væksten? (2009).
Den elektroniske Patientjournal, funktionalitet på 2 sygehuse (2008).
Vidensdeling i danske virksomheder (2008). Vidensdelingsrapport
Forbrugere, atmosfære og forskellige shoppingsteder (foråret 2007).
Organisering af innovationsprocesser - i udvalgte virksomheder (efteråret 2007). Praktisk scenariecase - boligmarkedet
Portræt af Generation Y, trivsel, sociale og virtuelle kompetencer og fremtidsdrømme (2005) og (2006).
Fra nutidens til fremtidens parcelhuse - i regi af Center for Velfærd og bolig (2006). Konklusionen på parcelhusrapport Pressemeddelelse Parcelhuse i Fremtiden
Forbrugeradfærd - og det situationsbestemte forbrug i samarbejde med SP3 (2006). Læs hele analysen af forbrugertendenser
Nutidens og Fremtidens unge, trivsel, sociale og virtuelle kompetencer og fremtidsdrømme (2005) og (2006).
Fremtidens medarbejdere i fremtidens virksomheder, Fastholdelse og rekruttering i 15 virksomheder (2006).
De typiske undersøgelser bygger på en kombination af statistiske analyser af nutiden og fortiden kombineret med dybdeinterviews, gruppeinterviews eller spørgeskemaer. Det danner ofte grundlaget for at beskrive nutiden.
Det kombinerer vi med vores viden om tendenser og udviklingstræk af betydning for fremtiden samt med de øvrige analyser, vi foretager af fremtiden og opnår derigennem et billede af de kommende års udvikling på området.
Analyserne danner ofte baggrund for bøger eller indgår i nye bøger som en del af materialet. De enkelte analyser er også skrevet for at danne viden, mens den senere formidling sker gennem foredrag, artikler eller bøger.
Vi udfører også analyser for kunder. Se listen over seneste analyser udført for kunder.