Webinarer om fremtiden

Fremforsk holder løbende webinarer om aktuelle og relevante emner. Webinarer er digitale foredrag. Der er også tale om emner, vi har et rigtigt godt kendskab til, og vi løbende oplever giver værdi for de virksomheder og organisationer, der benytter sig af vores viden.

Fremtidsforskning drejer sig om at analysere det, der er på vej, Det skal ske med udgangspunkt i nutiden og fortiden, samt i et bredt og grundigt kendskab til, hvordan det nye slår igennem. der er altid mange tendenser, som ikke bliver til det helt store. Vi bidrager med mere en 25 års erfaring om, hvad der faktisk får betydning i fremtiden, og hvad der er mere som en døgnflue.

Fremtidsforskning formidles på mange måder og webinarer giver os muligheden for dialog med deltagerne om tendenser, trends og megatrends. Dialogen giver gensidigt udbytte, og vi bygger også videre på denne.

Webinar-formen har vi gode erfaringer med og gode tilbagemeldinger fra kunderne på. Vi anvender den platform, I har brug for og har erfaring med de gængse programmer som Teams, Zoom og WebinarJam.

Den nye strategiske virkelighed
Af coronakrisen og Jesper Bo Jensen / 30. jun 2020 kl. 11:00

EKSEMPEL PÅ WEBINAR: Den nye strategiske virkelighed

Hvordan ser den strategiske virkelighed ud efter Corona og her i begyndelse af en global nedtur? Hvor står vi – og hvorfor kommer den gamle verden ikke tilbage? Vi går aldrig baglæns i historien og hver ny epidemi har ændret på samfund og virksomheder. Derfor taler man om en ny normalitet. Verden er forandret, og dele af globaliseringen vil blive rullet tilbage. Den grønne dagsorden og klimaindsatsen er kommet meget stærkt tilbage i Europa som en del af vækstinitiativerne.

Verden efter Corona – den nye verden på vej frem bliver en verden med en stærkere regionalisering og med regionale prioriteter også i virksomhederne. Det globale er dog ikke væk men blot anderledes i de kommende år. Politisk er vi på vej ind i en periode med endnu større konflikter mellem supermagterne.

Det skal træffes strategiske valg i virksomheder og organisationer, og det gælder om ændre på de rigtige områder. Kriser giver nye muligheder for dem, der klarer sig godt igennem dem. De virksomheder, der står stille, er ofte taberne. Kunderne har ændret sig – både på B to C og B to B markedet. Produktionsmæssigt bliver reshoring og robotisering endnu vigtigere for mange, og teknologi kommer.

Hvordan ser de strategiske valg ud – beslutningsmatrix, indhold og muligheder.

Tilbage fra ferie og coronakrise - Webinar
Af Jesper Bo Jensen / 9. jun 2020 kl. 09:30

EKSEMPEL PÅ WEBINAR: Efter Coronakrise: Hvad byder fremtiden på?

Efter den lange Coronakrise står vi overfor en forandret verden.

De store forandringer sker både internationalt, økonomisk og i DK som udland, nye vaner hos forbrugerne efter krisen, et boligmarkedet med nye tendenser, en anden virkelighed for virksomhederne og medarbejderne.

De store internationale konflikter er skærpet af krisen, og verdensøkonomien er virkeligt ramt, men i Danmark går det tilsyneladende bedre end forventet. Forbrugerne er blevet endnu mere digitale end før krisen, og det får stor effekt på detailhandelen i den kommende tid - men er der ikke en mulighed for at få dem tilbage i butikkerne?

Boligmarkedets tendenser inden krisen forstærkes, men der er ikke tegn på store prisfald eller manglende omsætning af huse, sommerhuse og ejerlejligheder - på visse områder snarere tværtimod. Udflytningen til det grønne opland bliver også accelereret.

Virksomheder må ændre deres logistik og forsyningskæder pga. Corona-følsomhed, strategierne skal lægges om, og på medarbejdersiden ser det ud til, at manglen på arbejdskraft allerede er på vej tilbage.

Læs mere om Marianne Levinsen, forskningschef hos Fremforsk.
Marianne
Levinsen
Forskningschef

+45 20674501

Marianne Levinsen er forskningschef hos Fremforsk og står blandt andet for mange af de undersøgelser, vi foretager for os selv for at blive klogere på fremtiden og nutiden.

Hun har de senere år haft ansvaret for undersøgelser af shopping, innovation, de unge samt af vidensdeling...

Se hele Mariannes profil her
Læs mere om Jesper Bo Jensen, direktør og fremtidsgforsker hos Fremforsk, Center for fremtidsforskning.
JESPER
BO JENSEN
Direktør


+45 20674500

Jesper Bo Jensen har i mange år arbejdet med fremtidsforskning og har erfaring med at analysere fremtiden helt tilbage fra begyndelsen af 1990'erne.


Han har tidligere været forsker på universiteter og bærer den videnskabelige metode med sig i arbejdet...

Se hele Jespers profil her

Når du besøger www.fremforsk.dk accepterer du, at der anvendes cookies, som vi og vores samarbejdspartnere benytter til funktionalitet, statistik og markedsføring. Læs mere om cookies på www.fremforsk.dk her

x