EKSEMPEL PÅ WEBINAR: Den nye strategiske virkelighed
Hvordan ser den strategiske virkelighed ud efter Corona og her i begyndelse af en global nedtur? Hvor står vi – og hvorfor kommer den gamle verden ikke tilbage? Vi går aldrig baglæns i historien og hver ny epidemi har ændret på samfund og virksomheder. Derfor taler man om en ny normalitet. Verden er forandret, og dele af globaliseringen vil blive rullet tilbage. Den grønne dagsorden og klimaindsatsen er kommet meget stærkt tilbage i Europa som en del af vækstinitiativerne.
Verden efter Corona – den nye verden på vej frem bliver en verden med en stærkere regionalisering og med regionale prioriteter også i virksomhederne. Det globale er dog ikke væk men blot anderledes i de kommende år. Politisk er vi på vej ind i en periode med endnu større konflikter mellem supermagterne.
Det skal træffes strategiske valg i virksomheder og organisationer, og det gælder om ændre på de rigtige områder. Kriser giver nye muligheder for dem, der klarer sig godt igennem dem. De virksomheder, der står stille, er ofte taberne. Kunderne har ændret sig – både på B to C og B to B markedet. Produktionsmæssigt bliver reshoring og robotisering endnu vigtigere for mange, og teknologi kommer.
Hvordan ser de strategiske valg ud – beslutningsmatrix, indhold og muligheder.